środa, 16 września 2009

52.

"- Zrobi mi pan tatuaż?
- Właściwie kiedy cię zobaczyłem, Shoko-chan, pomyślałem, że chciałbym zrobić ci tatuaż. No, ale to przecież nie może wyjść ode mnie.
- Naprawdę tak pan pomyślał?
- I mam wzór który po prostu pasuje do ciebie jak żaden inny. Dokładnie taki, jakiego potrzebujesz.
- Czy mogę go zobaczyć teraz, od razu?
Mistrz sięgnął do szuflady, w której leżało wiele wzorów, wyjął z niej jeden i rozłożył na tatami.(...)
- To jest Jigoku Dayu, Piekielna Dama. Ponoć żyła dawno temu, w Sakai, dzielnicy rozkoszy. Tak jak inne kurtyzany musiała pracować do czasu, ażspłaciła dług lub znalazła opiekuna, który ją wykupił.
- Dlaczego pomyślał pan, że właśnie ten wzór będzie do mnie pasował?
- Jakby to powiedzieć... Po prostu takie odniosłem wrażenie, kiedy cię zobaczyłem. Zobacz, ta kurtyzana ma mnóstwo ozdób we włosach, prawda? To oznaczało, że w swojej dzielnicy była pierwsza.
Zawsze chciałam być pierwsza dla mężczyzn których kochałam, a tymczasem ciągle byłam tą drugą. (...) Pomyślałam że chcę się zmienić, rozstaćz dotychczasową Shoko.
- Poproszę o ten tatuaż - powiedziałam.
- Nie chcesz obejrzeć innych wzorów?
- Nie."

"Księżyc Yakuzy" Shoko Tendo