piątek, 12 marca 2010

171.

"gdy neon nocy nad przedmieściem się zapala
a pies kulawy kończy obchód bocznych ulic
wychodzę w mrok z twarzyczką dziecka duszą drwala
pamiętaj o tym gdy kochankę w łóżku tulisz

idę w ciemności kiedy cichnie serce miasta
księżyc kołysze się ze strachu jak medalik
pod moją twarzą nagle inna twarz wyrasta
blada jak krótki błysk oksydowanej stali

żadnym kolczykiem ani zdobnym tatuażem
ciała nie znaczę mój tatuaż śpi pod skórą
lecz gdy mój cień pod latarniami się pokaże
w ściśniętym gardle więźnie głos pijackim chórom

lecz nie wie tego żona ani mój spowiednik
co czuję rano gdy się kończy moja praca
bo dla mnie noc i dzień to słodki chleb powszedni
pamiętaj o tym gdy tramwajem nocnym wracasz

już teraz wiesz i nie dziw się kiedy przechodzień
przyspiesza kroku chociaż nikt go nie popędza
i czemu czuje lepki strach kiedy mu co dzień
jawi się w snach łagodna twarz młodego księdza

gdy neon nocy nad przedmieściem się zapala
a pies kulawy kończy obchód bocznych ulic
wychodzę w mrok z twarzyczką dziecka duszą drwala
pamiętaj o tym gdy kochankę w łóżku tulisz"

Robert Kasprzycki "Trzy Grosze"

ENG:
"With piercing or dainty tattoo
My body I do not mark, my tattoo sleeps under the skin"

part of Robert Kasprzycki's song "Trzy Grosze"